کلیۀ کلاسهای مدارس قیاس مجهز به ویدیو پروژکتور و با قابلیت آموزش مالتی مدیا بوده و با فضای استاندارد و رنگآمیزی علمی محیطی آرام، امن و مناسب جهت تسهیل فرآیند یادگیری دانشآموزان میباشد.
اعتقاد به پرهیز از آموزش تک بعدی تئوری و پرداختن به پژوهشهای علمی باعث آن شده است که آزمایشگاه و کارگاه مجهز و مجزا برای تجربههای عملی دانشآموزان اختصاص یابد.
با توجه به اینکه در سالهای پایانی تحصیل برنامهریزی فشردهتر و ساعات مطالعۀ دانشآموزان بیشتر میشود و نظر به اینکه برخی از دانشآموزان ممکن است در منزل امکان مطالعۀ دقیق و مستمر را نداشته باشند، مجموعۀ قیاس سالن مطالعۀ استانداردی را با فضا و تجهیزات مورد نیاز به عنوان پانسیون مطالعاتی در نظر گرفته است که دانشآموزان عزیز بعد از پایان مدرسه میتوانند مطابق برنامۀ ارائه شده توسط مشاور تحت نظر مسئو
با توجه به الزامات عصر حاضر، تسلط بر کامپیوتر و استفادۀ مناسب از آن یکی از مهارتهای کلیدی موردنیاز دانشآموزان است. به همین منظور در تمامی مدارس قیاس سایت کامپیوتری مجهز به امکانات کافی و اینترنت جهت یاددهی مهارتهای مذکور و همچنین انجام تحقیقات اینترنتی دانشآموزان مهیا گشته است.
به منظور برگزاری مراسمات و جلسات هماندیشی و مشاوره و ... با دانشآموزان و والدین محترم فضای مجزایی به عنوان سالن اجتماعات مجتمع تجهیز و آماده شده است. برنامههای آموزش خانواده و انجمن اولیاء نیز در این سالن انجام میگردد.
با توجه به اینکه دانشآموزان عزیز در سنینی هستند که سلامت ساختار جسمی آنها میبایست هم برای خانواده و هم برای مدارس مهم تلقی شود بنابراین مجتمع قیاس با بهرهگیری از زمین چمن مصنوعی حیاط مدرسه با وسعت مناسب و کافی و همچنین در اختیار گرفتن سالنهای ورزشی به ارائه تخصصی رشتههای ورزشی (تحت نظر مربیان حرفهای ورزشی و مدال آوران مسابقات مختلف) مشغول میباشد. موفقیتهای ورزشی دانشآموزان مجموعه نیز در ک
مجتمع قیاس با اختصاص فضای مناسب، بهداشتی و وسیع اقدام به تأسیس آشپزخانهای مجهز به همراه سالن غذاخوری دانشآموزان نموده است. آشپزخانۀ مجتمع مطابق برنامۀ غذایی متنوعی هر روز ناهار در خدمت دبیران، پرسنل مجتمع و دانشآموزان عزیز میباشد.
{gallery}sig/selfservice{/gallery}
مجتع قیاس جهت افزایش میزان مطالعه آزاد دانش آموزان، فضایی مناسب و آرام را در داخل مجموعه فراهم آورده تا دانش آموزان با مجموعه ای از کتب در زمینه های مختلف علمی ، پژوهشی ، ادبی ، هنری و ... زمانی را صرف دانش افزایی خود نمایند.