افتخارآفرینی دانش‌آموز مخترع دبیرستان دوره اول قیاس در مسابقات مخترعان کشور‌های جهان

اخبار و اطلاعیه ها بازدید: 477
افتخارآفرینی دانش آموز خوب پایه هفتمِ دبیرستان دوره اول قیاس آقای "کسری اسلامی" (و خواهر گرامی ایشان) و کسب ۶ مدال طلا و نقره در مسابقات مخترعان کشور‌های مختلف جهان برای اختراع مبتکرانه ایشان در زمینه بهبود کیفیت قالب های صنعت ریخته گری را به ایشان، خانواده محترم و دست اندرکاران مجموعه آموزشی رویش استعدادهای جوان (قیاس) تبریک عرض می نمائیم.

Main Menu

 

به گزارش پایگاه خبری دانا به نقل از پانا، الینا اسلامی 15 ساله و کسری اسلامی 13 ساله، خواهر و برادری هستند که با الهام از شغل پدری و برای رفع مشکلی که سبب هدررفت سرمایه و زمان می شد، انقلابی در صنعت ریخته‌گری دایکستینگ ایجاد کنند که تاکنون 4 مدال نقره و 2 مدال طلای مسابقات جهانی مخترعان را از آن خود کرده است.

الینا اسلامی دانش‌آموز پایه نهم مدرسه فرزانگان 2 تهران درباره اختراع خود و برادرش توضیح داد:: از کودکی هر وقت فرصتی پیش می‌آمد به محیط کار پدر و مادرم می‌رفتیم و آن‌ها نیز جلوی کنجکاوی ما را نمی‌گرفتند البته مراقب هم بودند که آسیبی به ما وارد نشود.»

وی افزود: «بزرگتر که شدیم در دوره‌های آموزشی که آن‌ها برای کارکنان جدید خود برگزار می‌کردند، شرکت کردیم و به این ترتیب با مسائل و مشکلاتی که این کار داشت، آشنا شدیم. یکی از مشکلات این بود که اختلاف دما بین مواد مذاب و قالب، اغلب سبب ترک‌خوردگی قالب می‌شود و کیفیت اولیه قطعات تولید شده را پایین می‌آورد.»

اسلامی ادامه داد: «در اینجا سوالی ذهن من و برادرم را درگیر کرد که چطور می‌شود این مشکل را رفع کرد؟ گرچه راه‌هایی وجود داشت اما هیچ یک به طور کامل این مشکل را حل نمی کرد.»

کسری اسلامی دانش‌آموز پایه هفتم مدرسه قیاس در تکمیل صحبت‌های خواهرش گفت: «با همفکری یکدیگر ایده‌ای به ذهنمان رسید که آن را با پدر و مادرمان مطرح کردیم و آن‌ها هم استقبال کردند و اجازه دادند با مشورت چند کارشناس این ایده را در کارخانه اجرا کنیم و پس از آزمون و خطا و آزمایش‌های متعدد توانستیم راه جدید و موثری برای حل این مشکل پیدا کنیم.»

این خواهر و برادر عضو فدراسیون جهانی مخترعان (ایفیا) و دارای لقب مخترع (INV) هستند. این عنوان تنها به مخترعانی از جهان که اختراعات آن‌ها بر 3 شاخصه منفعت برای بشریت، اقدام متفکرانه و نوآوری در اختراع باشد، تعلق می‌گیرد.

پس از این موفقیت، اختراع خود را به ثبت جهانی رساندند و تصمیم گرفتند در مسابقات بین‌المللی اختراعات و مخترعان که در کشورهای مختلف زیر نظر فدراسیون بین‌المللی مخترعان(IFIA) و سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) برگزار می‌شود، شرکت کنند.

کسب مدال نقره در دومین مسابقه مخترعان سوئیس ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA)، مدال نقره در مسابقات مخترعان 2022 زنان در کره جنوبی، مدال نقره در مسابقات مخترعان 2022 کانادا ((ICAN، مدال نقره در مسابقات مخترعان آلمان (iENA)، مدال طلا در چهل و ششمین مسابقات ایده و اختراعات کرواسی (ARCA ) و مدال طلا در مسابقات بین‌المللی مخترعان در کره جنوبی SIIF)) که به تازگی برگزار شده و همین‌طور جایزه ویژه هیات داوران مالزی در همین مسابقه اخیر از افتخاراتی است که این 2 دانش‌آموز ایرانی برای کشور کسب کرده‌اند.

آن‌ها نقش پدر و مادر خود برای این موفقیت را چشمگیر توصیف کردند که به آن‌ها جرات و اطمینان دادند. کسری در این باره گفت: با اینکه سن کمی داریم و صنعت ریخته‌گری بسیار حساس است ولی مادر و پدرمان ایده ما را جدی گرفتند و این فرصت را به ما دادند تا آن ایده را به مرحله اجرا در آوریم.

 

 

e-max.it: your social media marketing partner
چاپ